Difference between revisions of "Tehetséggondozás"
Line 1: | Line 1: | ||
− | + | == Hallgatói kutatások == | |
− | A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a [http://tdk.bme.hu/TTK Tudományos Diákköri Konferenciákon], ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk a megtiszteltetés, hogy [http://otdk.ttk.bme.hu/ 2013. évi XXXI. OTDK] (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük. | + | A BME matematikusképzés egyik sajátossága, hogy tantervbe beépítve, több tárgy keretében is felkészíti a hallgatókat az önálló feladatelemzői és feladatmegoldói munkára, továbbá lehetőséget biztosít arra is, hogy a hallgatók egy-egy választott oktató szakmai felügyelete mellett elsajátítsák az önálló kutatás elemi szabályait, technikáit. Ilyen tantárgyak például a Feladatmegoldó szeminárium [http://www.ttk.bme.hu/altalanos/nyilt/bsc/BMETE95AM02.doc 1], [http://www.ttk.bme.hu/altalanos/nyilt/bsc/BMETE95AM03.doc 2]; Önálló kutatási feladat [http://www.ttk.bme.hu/altalanos/nyilt/bsc/BMETE90AM20.doc 1], [http://www.ttk.bme.hu/altalanos/nyilt/bsc/BMETE90AM21.doc 2]; Témalabor, stb. |
+ | |||
+ | == TDK == | ||
+ | |||
+ | A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a [http://tdk.bme.hu/TTK Tudományos Diákköri Konferenciákon], ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk a megtiszteltetés, hogy a [http://otdk.ttk.bme.hu/ 2013. évi XXXI. OTDK] (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük. | ||
A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be | A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be | ||
+ | |||
+ | == Versenyfelkészítés == | ||
Hazánkban elsőként indítottunk nemzetközi versenyre felkészítő feladatmegoldó szemináriumot, Pólya–Szegő néven a 2003/04-es tanévben. Más egyetemi óráktól elétrően itt nincs megtanulandó tananyag, hanem helyette nehéz feladatok, és azok kapcsán felmerülő különféle ötletek, fogások és technikák megbeszélése. | Hazánkban elsőként indítottunk nemzetközi versenyre felkészítő feladatmegoldó szemináriumot, Pólya–Szegő néven a 2003/04-es tanévben. Más egyetemi óráktól elétrően itt nincs megtanulandó tananyag, hanem helyette nehéz feladatok, és azok kapcsán felmerülő különféle ötletek, fogások és technikák megbeszélése. |
Revision as of 22:44, 19 February 2013
Hallgatói kutatások
A BME matematikusképzés egyik sajátossága, hogy tantervbe beépítve, több tárgy keretében is felkészíti a hallgatókat az önálló feladatelemzői és feladatmegoldói munkára, továbbá lehetőséget biztosít arra is, hogy a hallgatók egy-egy választott oktató szakmai felügyelete mellett elsajátítsák az önálló kutatás elemi szabályait, technikáit. Ilyen tantárgyak például a Feladatmegoldó szeminárium 1, 2; Önálló kutatási feladat 1, 2; Témalabor, stb.
TDK
A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a Tudományos Diákköri Konferenciákon, ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk a megtiszteltetés, hogy a 2013. évi XXXI. OTDK (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük.
A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be
Versenyfelkészítés
Hazánkban elsőként indítottunk nemzetközi versenyre felkészítő feladatmegoldó szemináriumot, Pólya–Szegő néven a 2003/04-es tanévben. Más egyetemi óráktól elétrően itt nincs megtanulandó tananyag, hanem helyette nehéz feladatok, és azok kapcsán felmerülő különféle ötletek, fogások és technikák megbeszélése.
BME anyagi ereje lehetővé teszi, hogy a tehetségek jelentős számban kijuttassanak a nemzetközi versenyekre.