Difference between revisions of "Tehetséggondozás"
Line 8: | Line 8: | ||
* [[hallgatóink a kolozsvári versenyen]] | * [[hallgatóink a kolozsvári versenyen]] | ||
* [[hallgatóink a skopjei versenyen]] | * [[hallgatóink a skopjei versenyen]] | ||
+ | BME anyagi ereje lehetővé teszi, hogy a tehetségek jelentős számban kijuttassanak a nemzetközi versenyekre. | ||
+ | [[file:Imc skopje repter.jpg|600px|link=]] |
Revision as of 23:18, 18 February 2013
A BME matematikusképzés egyik sajátossága, hogy tantervbe beépítve, több tárgy keretében is felkészíti a hallgatókat az önálló feladatelemzői és feladatmegoldói munkára, továbbá lehetőséget biztosít arra is, hogy a hallgatók egy-egy választott oktató szakmai felügyelete mellett elsajátítsák az önálló kutatás elemi szabályait, technikáit. Ilyen tantárgyak például a Feladatmegoldó szeminárium 1, 2; Önálló kutatás 1, 2; Témalabor, stb.
A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a Tudományos Diákköri Konferenciákon, ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk a megtiszteltetés, hogy 2013. évi XXXI. OTDK (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük.
A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be
Hazánkban elsőként indítottunk nemzetközi versenyre felkészítő feladatmegoldó szemináriumot, Pólya–Szegő néven a 2003/04-es tanévben. Más egyetemi óráktól elétrően itt nincs megtanulandó tananyag, hanem helyette nehéz feladatok, és azok kapcsán felmerülő különféle ötletek, fogások és technikák megbeszélése.
BME anyagi ereje lehetővé teszi, hogy a tehetségek jelentős számban kijuttassanak a nemzetközi versenyekre.