Difference between revisions of "Hallgatóink életpályája 2008"
(9 intermediate revisions by one user not shown) | |||
Line 3: | Line 3: | ||
2008. decemberben négy hallgatónk az alábbiakat nyilatkozta életpályájáról. | 2008. decemberben négy hallgatónk az alábbiakat nyilatkozta életpályájáról. | ||
− | == == | + | == Veres Katalin == |
{| | {| | ||
| | | | ||
− | [[File:|left]] | + | [[File:bme-veres-katalin.jpg|link=|165px|left]] |
+ | A Kölcsey Ferenc Gimnázium kéttannyelvű osztályából kerültem a BME matematikus szakára. Az egyetem első pár éve nagy kihívás volt, hiszen olyanokkal kellett lépést tartanom, akik emelt színtű matematikai képzést kaptak korábban. Annak ellenére, hogy később sosem dolgoztam klasszikus matematikus munkakörben, nagyon örülök, hogy ezt a szakot végeztem el, mert az álláskeresés folyamán eddig nem voltak nehézségeim, a végzettségem tökéletes belépőnek bizonyult mind az informatikai, mind a gazdasági jellegű pozíciókra. Dolgoztam többek között bankban, a szerencsejátékok területén illetve a nyugdíjbiztosítási üzletágban, többnyire matematikai háttérű, de alapvetően üzleti–manageri feladatkörben, s a munkám kapcsán hónapokat tölthettem Párizsban, illetve Londonban is. | ||
|} | |} | ||
− | == == | + | |
+ | == Rácz Balázs == | ||
{| | {| | ||
| | | | ||
− | [[File:| | + | [[File:bme-racz-balazs.png|link=|165px|right]] |
+ | Már középiskolában nagyon sokat foglalkoztam számítástechnikával és programozással, szép eredményeket elérve az OKTV-n is. Ennek ellenére a matematikus szakot választottam, mert a BME által nyújtott alkalmazásbeli és gyakorlati ismeretek mellett komoly elméleti alapozásra is igényem volt. A kiscsoportos oktatás és korai mentorálás miatt megkaptam azt az egyéni figyelmet egyetemi tanulmányaim során, amit egy nagylétszámú szakon (pl. informatikus) nem tudtam volna. Ez nagy szerepet játszott abban, hogy számítástudománnyal, azon belül adatbányászattal kezdtem el foglalkozni a SZTAKI kutatólaborjában. Az elért tudományos eredmények és biztos elméleti háttér jelentős szerepet játszott abban, hogy felkeltettem a Google figyelmét is. Jelenleg mint vezető szoftvermérnök dolgozom Zürichben a Google fejlesztőközpontjában. | ||
|} | |} | ||
− | == == | + | |
+ | == Farkas Dóra == | ||
{| | {| | ||
| | | | ||
− | [[File:|left]] | + | [[File:bme-farkas-dora.jpg|link=|165px|left]] |
+ | Hogyan kerültem én a BME-re? Véletlenül. 2002-ben végeztem a Lovassy László Gimnáziumban (Veszprém), speciális matematika tagozaton. Érdeklődésemet a Műszaki Egyetem matematikus szaka felé egy középiskolás osztálytársam keltette fel, aki részt vett a BME által középiskolásoknak rendezett nyári táborban. Döntésemet később sem bántam meg, mert a kis létszámnak köszönhetően baráti légkör fogadott mind az évfolyamtársaim, mind a tanáraim részéről. Egy összetartó csapatnak lettem a tagja egy olyan szakon, ahol az oktatás magas szintű, a tanárok szakképzettek, az elvárások pedig reálisak voltak. A képzés részeként a 6. félévtől önálló tanulásba, kutatásba kezdtem, az engem legjobban érdeklő statisztika területén belül. Az itt szerzett tudásomnak és kapcsolatomnak köszönhetem dániai munkám is, ahol jelenleg biostatisztikusként dolgozom. | ||
|} | |} | ||
− | == == | + | |
+ | == Ruppert László == | ||
{| | {| | ||
| | | | ||
− | [[File:|right]] | + | [[File:bme-ruppert-laszlo.jpg|link=|165px|right]] |
+ | Pécsett a Janus Pannonius Gimnázium matematika tagozatára jártam, de a matek mellett érdekelt a fizika és a programozás is. Így nehéz helyzetben voltam, amikor el kellett döntenem, hogy hol is akarok továbbtanulni. Végül is a BME alkalmazott matematika szakára jelentkeztem, és nem bántam meg, mert itt mindegyik képességemet fejleszthettem. Különféle, engem érdeklő tárgyak közül lehetett választani, és nem mellesleg, minőségi képzés keretében. Diákként eljutottam Csehországba és Szlovéniába konferenciákra, Bulgáriába egy matematikaversenyre, és a négy féléves Témalabor segítségével pedig a SZTAKI Folyamatirányítási Kutatócsoportjához. Persze voltak közben nehézségek, de tulajdonképpen újra megszerettem a matematikát. Bizakodással tekintek a jövőbe, mert azt csinálom amit szeretek. Jelenleg a doktorimon dolgozom, kvantum-információelmélet témakörben. | ||
|} | |} |
Latest revision as of 23:09, 17 February 2013
2008. decemberben négy hallgatónk az alábbiakat nyilatkozta életpályájáról.
[edit] Veres Katalin
A Kölcsey Ferenc Gimnázium kéttannyelvű osztályából kerültem a BME matematikus szakára. Az egyetem első pár éve nagy kihívás volt, hiszen olyanokkal kellett lépést tartanom, akik emelt színtű matematikai képzést kaptak korábban. Annak ellenére, hogy később sosem dolgoztam klasszikus matematikus munkakörben, nagyon örülök, hogy ezt a szakot végeztem el, mert az álláskeresés folyamán eddig nem voltak nehézségeim, a végzettségem tökéletes belépőnek bizonyult mind az informatikai, mind a gazdasági jellegű pozíciókra. Dolgoztam többek között bankban, a szerencsejátékok területén illetve a nyugdíjbiztosítási üzletágban, többnyire matematikai háttérű, de alapvetően üzleti–manageri feladatkörben, s a munkám kapcsán hónapokat tölthettem Párizsban, illetve Londonban is. |
[edit] Rácz Balázs
Már középiskolában nagyon sokat foglalkoztam számítástechnikával és programozással, szép eredményeket elérve az OKTV-n is. Ennek ellenére a matematikus szakot választottam, mert a BME által nyújtott alkalmazásbeli és gyakorlati ismeretek mellett komoly elméleti alapozásra is igényem volt. A kiscsoportos oktatás és korai mentorálás miatt megkaptam azt az egyéni figyelmet egyetemi tanulmányaim során, amit egy nagylétszámú szakon (pl. informatikus) nem tudtam volna. Ez nagy szerepet játszott abban, hogy számítástudománnyal, azon belül adatbányászattal kezdtem el foglalkozni a SZTAKI kutatólaborjában. Az elért tudományos eredmények és biztos elméleti háttér jelentős szerepet játszott abban, hogy felkeltettem a Google figyelmét is. Jelenleg mint vezető szoftvermérnök dolgozom Zürichben a Google fejlesztőközpontjában. |
[edit] Farkas Dóra
Hogyan kerültem én a BME-re? Véletlenül. 2002-ben végeztem a Lovassy László Gimnáziumban (Veszprém), speciális matematika tagozaton. Érdeklődésemet a Műszaki Egyetem matematikus szaka felé egy középiskolás osztálytársam keltette fel, aki részt vett a BME által középiskolásoknak rendezett nyári táborban. Döntésemet később sem bántam meg, mert a kis létszámnak köszönhetően baráti légkör fogadott mind az évfolyamtársaim, mind a tanáraim részéről. Egy összetartó csapatnak lettem a tagja egy olyan szakon, ahol az oktatás magas szintű, a tanárok szakképzettek, az elvárások pedig reálisak voltak. A képzés részeként a 6. félévtől önálló tanulásba, kutatásba kezdtem, az engem legjobban érdeklő statisztika területén belül. Az itt szerzett tudásomnak és kapcsolatomnak köszönhetem dániai munkám is, ahol jelenleg biostatisztikusként dolgozom. |
[edit] Ruppert László
Pécsett a Janus Pannonius Gimnázium matematika tagozatára jártam, de a matek mellett érdekelt a fizika és a programozás is. Így nehéz helyzetben voltam, amikor el kellett döntenem, hogy hol is akarok továbbtanulni. Végül is a BME alkalmazott matematika szakára jelentkeztem, és nem bántam meg, mert itt mindegyik képességemet fejleszthettem. Különféle, engem érdeklő tárgyak közül lehetett választani, és nem mellesleg, minőségi képzés keretében. Diákként eljutottam Csehországba és Szlovéniába konferenciákra, Bulgáriába egy matematikaversenyre, és a négy féléves Témalabor segítségével pedig a SZTAKI Folyamatirányítási Kutatócsoportjához. Persze voltak közben nehézségek, de tulajdonképpen újra megszerettem a matematikát. Bizakodással tekintek a jövőbe, mert azt csinálom amit szeretek. Jelenleg a doktorimon dolgozom, kvantum-információelmélet témakörben. |