Difference between revisions of "Tehetséggondozás"
(→Versenyfelkészítés) |
(→Versenyfelkészítés) |
||
(12 intermediate revisions by one user not shown) | |||
Line 1: | Line 1: | ||
+ | [[file:g-bme-e.i.b-terem.jpg|left|250px|thumb|link=|BME E.I.B előadóterem]] | ||
+ | |||
== Hallgatói kutatások == | == Hallgatói kutatások == | ||
− | A BME matematikusképzés egyik sajátossága, hogy tantervbe beépítve, több tárgy keretében is felkészíti a hallgatókat az önálló feladatelemzői és feladatmegoldói munkára, továbbá lehetőséget biztosít arra is, hogy a hallgatók egy-egy választott oktató szakmai felügyelete mellett elsajátítsák az önálló kutatás elemi szabályait, technikáit. Ilyen tantárgyak például a Feladatmegoldó szeminárium [ | + | A BME matematikusképzés egyik sajátossága, hogy tantervbe beépítve, több tárgy keretében is felkészíti a hallgatókat az önálló feladatelemzői és feladatmegoldói munkára, továbbá lehetőséget biztosít arra is, hogy a hallgatók egy-egy választott oktató szakmai felügyelete mellett elsajátítsák az önálló kutatás elemi szabályait, technikáit. Ilyen tantárgyak például a Feladatmegoldó szeminárium ([https://www.ttk.bme.hu/sites/default/files/dokumentumok/tantargy/BMETE95AM02.pdf BMETE95AM02] és [https://www.ttk.bme.hu/sites/default/files/dokumentumok/tantargy/BMETE95AM03.pdf BMETE95AM03]); Önálló kutatási feladat ([https://algebra.math.bme.hu/sites/algebra.math.bme.hu/files/tantargy_kovetelmeny/BMETE90AM45/T1/BMETE90AM45.pdf TE90AM45]); Témalabor ([http://www.ttk.bme.hu/sites/default/files/dokumentumok/tantargy/BMETE92MM01.pdf BMETE92MM01] és [http://www.ttk.bme.hu/sites/default/files/dokumentumok/tantargy/BMETE92MM02.pdf BMETE92MM02]), stb. |
== TDK == | == TDK == | ||
− | A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a [http://tdk.bme.hu/TTK Tudományos Diákköri Konferenciákon], ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk a megtiszteltetés, hogy a [http://otdk.ttk.bme.hu/ 2013. évi XXXI. OTDK] (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük. | + | A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a [http://tdk.bme.hu/TTK Tudományos Diákköri Konferenciákon], ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk volt a megtiszteltetés, hogy a [http://otdk.ttk.bme.hu/ 2013. évi XXXI. OTDK] (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük. |
A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be | A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be | ||
Line 11: | Line 13: | ||
== Versenyfelkészítés == | == Versenyfelkészítés == | ||
− | [[file:Imc skopje repter.jpg|300px|thumb|link=| | + | [[file:Imc skopje repter.jpg|300px|thumb|link=|Sikeres versenyzőink a skopjei reptéren, 2004]] |
Hazánkban elsőként indítottunk nemzetközi versenyre felkészítő feladatmegoldó szemináriumot, Pólya–Szegő néven a 2003/04-es tanévben. Más egyetemi óráktól elétrően itt nincs megtanulandó tananyag, hanem helyette nehéz feladatok, és azok kapcsán felmerülő különféle ötletek, fogások és technikák megbeszélése. | Hazánkban elsőként indítottunk nemzetközi versenyre felkészítő feladatmegoldó szemináriumot, Pólya–Szegő néven a 2003/04-es tanévben. Más egyetemi óráktól elétrően itt nincs megtanulandó tananyag, hanem helyette nehéz feladatok, és azok kapcsán felmerülő különféle ötletek, fogások és technikák megbeszélése. | ||
Line 17: | Line 19: | ||
* [[hallgatóink a skopjei versenyen]] | * [[hallgatóink a skopjei versenyen]] | ||
BME anyagi ereje lehetővé teszi, hogy a tehetségek jelentős számban kijuttassanak a nemzetközi versenyekre. | BME anyagi ereje lehetővé teszi, hogy a tehetségek jelentős számban kijuttassanak a nemzetközi versenyekre. | ||
+ | |||
+ | BME diákok díjai az elmúlt néhány évben: | ||
+ | |||
+ | * 2017 2.díj Almási Péter Béla | ||
+ | * 2017 2.díj Juhos Attila | ||
+ | |||
+ | * 2016 3.díj Almási Péter Béla | ||
+ | * 2016 3.díj Juhos Attila | ||
+ | * 2016 3.díj Bozi Áron | ||
+ | |||
+ | * 2015 2.díj Józsa Márton | ||
+ | * 2015 2.díj Palincza Richárd | ||
+ | * 2016 3.díj Bozi Áron | ||
+ | |||
+ | * 2014 2.díj Kovács István | ||
+ | * 2014 2.díj Palincza Richárd | ||
+ | |||
+ | * 2013 1.díj Palincza Richárd | ||
+ | * 2013 1.díj Bartha Zsolt | ||
+ | |||
+ | * 2012 1.díj Somogyi Ákos | ||
+ | * 2012 2.díj Kovács István | ||
+ | * 2012 2.díj Bartha Zsolt | ||
+ | * 2012 2.díj Palincza Richárd | ||
+ | * 2012 2.díj Zubor Márton | ||
+ | * 2012 3.díj Soltész Dániel | ||
+ | |||
+ | * 2011 2.díj Soltész Dániel | ||
+ | * 2011 2.díj Eisenberger András | ||
+ | * 2011 3.díj Papp Pál András | ||
+ | |||
+ | * 2010 3.díj Eisenberger András | ||
+ | * 2010 3.díj Kolossváry István | ||
+ | * 2010 3.díj Virosztek Dániel | ||
+ | * 2010 3.díj Bartha Zsolt | ||
+ | |||
+ | * 2009 2.díj Kis Gergely | ||
+ | * 2009 2.díj Mánfay Máté | ||
+ | * 2009 2.díj Mészáros Tamás |
Latest revision as of 20:40, 24 November 2017
[edit] Hallgatói kutatások
A BME matematikusképzés egyik sajátossága, hogy tantervbe beépítve, több tárgy keretében is felkészíti a hallgatókat az önálló feladatelemzői és feladatmegoldói munkára, továbbá lehetőséget biztosít arra is, hogy a hallgatók egy-egy választott oktató szakmai felügyelete mellett elsajátítsák az önálló kutatás elemi szabályait, technikáit. Ilyen tantárgyak például a Feladatmegoldó szeminárium (BMETE95AM02 és BMETE95AM03); Önálló kutatási feladat (TE90AM45); Témalabor (BMETE92MM01 és BMETE92MM02), stb.
[edit] TDK
A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a Tudományos Diákköri Konferenciákon, ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk volt a megtiszteltetés, hogy a 2013. évi XXXI. OTDK (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük.
A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be
[edit] Versenyfelkészítés
Hazánkban elsőként indítottunk nemzetközi versenyre felkészítő feladatmegoldó szemináriumot, Pólya–Szegő néven a 2003/04-es tanévben. Más egyetemi óráktól elétrően itt nincs megtanulandó tananyag, hanem helyette nehéz feladatok, és azok kapcsán felmerülő különféle ötletek, fogások és technikák megbeszélése.
BME anyagi ereje lehetővé teszi, hogy a tehetségek jelentős számban kijuttassanak a nemzetközi versenyekre.
BME diákok díjai az elmúlt néhány évben:
- 2017 2.díj Almási Péter Béla
- 2017 2.díj Juhos Attila
- 2016 3.díj Almási Péter Béla
- 2016 3.díj Juhos Attila
- 2016 3.díj Bozi Áron
- 2015 2.díj Józsa Márton
- 2015 2.díj Palincza Richárd
- 2016 3.díj Bozi Áron
- 2014 2.díj Kovács István
- 2014 2.díj Palincza Richárd
- 2013 1.díj Palincza Richárd
- 2013 1.díj Bartha Zsolt
- 2012 1.díj Somogyi Ákos
- 2012 2.díj Kovács István
- 2012 2.díj Bartha Zsolt
- 2012 2.díj Palincza Richárd
- 2012 2.díj Zubor Márton
- 2012 3.díj Soltész Dániel
- 2011 2.díj Soltész Dániel
- 2011 2.díj Eisenberger András
- 2011 3.díj Papp Pál András
- 2010 3.díj Eisenberger András
- 2010 3.díj Kolossváry István
- 2010 3.díj Virosztek Dániel
- 2010 3.díj Bartha Zsolt
- 2009 2.díj Kis Gergely
- 2009 2.díj Mánfay Máté
- 2009 2.díj Mészáros Tamás