Difference between revisions of "Tehetséggondozás"

From BME Matematikus felvi
Jump to: navigation, search
(Versenyfelkészítés)
 
(18 intermediate revisions by one user not shown)
Line 1: Line 1:
A BME matematikusképzés egyik sajátossága, hogy tantervbe beépítve, több tárgy keretében is felkészíti a hallgatókat az önálló feladatelemzői és feladatmegoldói munkára, továbbá lehetőséget biztosít arra is, hogy a hallgatók egy-egy választott oktató szakmai felügyelete mellett elsajátítsák az önálló kutatás elemi szabályait, technikáit. Ilyen tantárgyak például a Feladatmegoldó szeminárium [http://www.ttk.bme.hu/altalanos/nyilt/bsc/BMETE95AM02.doc 1], [http://www.ttk.bme.hu/altalanos/nyilt/bsc/BMETE95AM03.doc 2]; Önálló kutatás [http://www.ttk.bme.hu/altalanos/nyilt/bsc/BMETE90AM20.doc 1], [http://www.ttk.bme.hu/altalanos/nyilt/bsc/BMETE90AM21.doc 2]; Témalabor, stb.
+
[[file:g-bme-e.i.b-terem.jpg|left|250px|thumb|link=|BME E.I.B előadóterem]]
  
A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a [http://tdk.bme.hu/TTK Tudományos Diákköri Konferenciákon], ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk a megtiszteltetés, hogy [http://otdk.ttk.bme.hu/ 2013. évi XXXI. OTDK] (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük.
+
== Hallgatói kutatások ==
 +
 
 +
A BME matematikusképzés egyik sajátossága, hogy tantervbe beépítve, több tárgy keretében is felkészíti a hallgatókat az önálló feladatelemzői és feladatmegoldói munkára, továbbá lehetőséget biztosít arra is, hogy a hallgatók egy-egy választott oktató szakmai felügyelete mellett elsajátítsák az önálló kutatás elemi szabályait, technikáit. Ilyen tantárgyak például a Feladatmegoldó szeminárium ([https://www.ttk.bme.hu/sites/default/files/dokumentumok/tantargy/BMETE95AM02.pdf BMETE95AM02] és [https://www.ttk.bme.hu/sites/default/files/dokumentumok/tantargy/BMETE95AM03.pdf BMETE95AM03]); Önálló kutatási feladat ([https://algebra.math.bme.hu/sites/algebra.math.bme.hu/files/tantargy_kovetelmeny/BMETE90AM45/T1/BMETE90AM45.pdf TE90AM45]); Témalabor ([http://www.ttk.bme.hu/sites/default/files/dokumentumok/tantargy/BMETE92MM01.pdf BMETE92MM01] és [http://www.ttk.bme.hu/sites/default/files/dokumentumok/tantargy/BMETE92MM02.pdf BMETE92MM02]), stb.
 +
 
 +
== TDK ==
 +
 
 +
A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a [http://tdk.bme.hu/TTK Tudományos Diákköri Konferenciákon], ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk volt a megtiszteltetés, hogy a [http://otdk.ttk.bme.hu/ 2013. évi XXXI. OTDK] (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük.
  
 
A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be
 
A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be
  
Versenyfelkészítés [[pp]], [[hallgatóink a kolozsvári versenyen]], [[hallgatóink a skopjei versenyen]].
+
== Versenyfelkészítés ==
 +
 
 +
[[file:Imc skopje repter.jpg|300px|thumb|link=|Sikeres versenyzőink a skopjei reptéren, 2004]]
 +
 
 +
Hazánkban elsőként indítottunk nemzetközi versenyre felkészítő feladatmegoldó szemináriumot, Pólya–Szegő néven a 2003/04-es tanévben.  Más egyetemi óráktól elétrően itt nincs megtanulandó tananyag, hanem helyette nehéz feladatok, és azok kapcsán felmerülő különféle ötletek, fogások és technikák megbeszélése.
 +
* [[hallgatóink a kolozsvári versenyen]]
 +
* [[hallgatóink a skopjei versenyen]]
 +
BME anyagi ereje lehetővé teszi, hogy a tehetségek jelentős számban kijuttassanak a nemzetközi versenyekre.
 +
 
 +
BME diákok díjai az elmúlt néhány évben:
 +
 
 +
* 2017 2.díj Almási Péter Béla
 +
* 2017 2.díj Juhos Attila
 +
 
 +
* 2016 3.díj Almási Péter Béla
 +
* 2016 3.díj Juhos Attila
 +
* 2016 3.díj Bozi Áron
 +
 
 +
* 2015 2.díj Józsa Márton
 +
* 2015 2.díj Palincza Richárd
 +
* 2016 3.díj Bozi Áron
 +
 
 +
* 2014 2.díj Kovács István
 +
* 2014 2.díj Palincza Richárd
 +
 
 +
* 2013 1.díj Palincza Richárd
 +
* 2013 1.díj Bartha Zsolt
 +
 
 +
* 2012 1.díj Somogyi Ákos
 +
* 2012 2.díj Kovács István
 +
* 2012 2.díj Bartha Zsolt
 +
* 2012 2.díj Palincza Richárd
 +
* 2012 2.díj Zubor Márton
 +
* 2012 3.díj Soltész Dániel
 +
 
 +
* 2011 2.díj Soltész Dániel
 +
* 2011 2.díj Eisenberger András
 +
* 2011 3.díj Papp Pál András
 +
 
 +
* 2010 3.díj Eisenberger András
 +
* 2010 3.díj Kolossváry István
 +
* 2010 3.díj Virosztek Dániel
 +
* 2010 3.díj Bartha Zsolt
 +
 
 +
* 2009 2.díj Kis Gergely
 +
* 2009 2.díj Mánfay Máté
 +
* 2009 2.díj Mészáros Tamás

Latest revision as of 20:40, 24 November 2017

BME E.I.B előadóterem

[edit] Hallgatói kutatások

A BME matematikusképzés egyik sajátossága, hogy tantervbe beépítve, több tárgy keretében is felkészíti a hallgatókat az önálló feladatelemzői és feladatmegoldói munkára, továbbá lehetőséget biztosít arra is, hogy a hallgatók egy-egy választott oktató szakmai felügyelete mellett elsajátítsák az önálló kutatás elemi szabályait, technikáit. Ilyen tantárgyak például a Feladatmegoldó szeminárium (BMETE95AM02 és BMETE95AM03); Önálló kutatási feladat (TE90AM45); Témalabor (BMETE92MM01 és BMETE92MM02), stb.

[edit] TDK

A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a Tudományos Diákköri Konferenciákon, ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk volt a megtiszteltetés, hogy a 2013. évi XXXI. OTDK (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük.

A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be

[edit] Versenyfelkészítés

Sikeres versenyzőink a skopjei reptéren, 2004

Hazánkban elsőként indítottunk nemzetközi versenyre felkészítő feladatmegoldó szemináriumot, Pólya–Szegő néven a 2003/04-es tanévben. Más egyetemi óráktól elétrően itt nincs megtanulandó tananyag, hanem helyette nehéz feladatok, és azok kapcsán felmerülő különféle ötletek, fogások és technikák megbeszélése.

BME anyagi ereje lehetővé teszi, hogy a tehetségek jelentős számban kijuttassanak a nemzetközi versenyekre.

BME diákok díjai az elmúlt néhány évben:

  • 2017 2.díj Almási Péter Béla
  • 2017 2.díj Juhos Attila
  • 2016 3.díj Almási Péter Béla
  • 2016 3.díj Juhos Attila
  • 2016 3.díj Bozi Áron
  • 2015 2.díj Józsa Márton
  • 2015 2.díj Palincza Richárd
  • 2016 3.díj Bozi Áron
  • 2014 2.díj Kovács István
  • 2014 2.díj Palincza Richárd
  • 2013 1.díj Palincza Richárd
  • 2013 1.díj Bartha Zsolt
  • 2012 1.díj Somogyi Ákos
  • 2012 2.díj Kovács István
  • 2012 2.díj Bartha Zsolt
  • 2012 2.díj Palincza Richárd
  • 2012 2.díj Zubor Márton
  • 2012 3.díj Soltész Dániel
  • 2011 2.díj Soltész Dániel
  • 2011 2.díj Eisenberger András
  • 2011 3.díj Papp Pál András
  • 2010 3.díj Eisenberger András
  • 2010 3.díj Kolossváry István
  • 2010 3.díj Virosztek Dániel
  • 2010 3.díj Bartha Zsolt
  • 2009 2.díj Kis Gergely
  • 2009 2.díj Mánfay Máté
  • 2009 2.díj Mészáros Tamás
Personal tools
Namespaces

Variants
Views
Actions
BME felvi oldalak
Képzéseink
Út a jövőbe
Karunkról
Toolbox