Difference between revisions of "Tehetséggondozás"

From BME Matematikus felvi
Jump to: navigation, search
(Versenyfelkészítés)
 
(15 intermediate revisions by one user not shown)
Line 1: Line 1:
 +
[[file:g-bme-e.i.b-terem.jpg|left|250px|thumb|link=|BME E.I.B előadóterem]]
 +
 
== Hallgatói kutatások ==
 
== Hallgatói kutatások ==
  
A BME matematikusképzés egyik sajátossága, hogy tantervbe beépítve, több tárgy keretében is felkészíti a hallgatókat az önálló feladatelemzői és feladatmegoldói munkára, továbbá lehetőséget biztosít arra is, hogy a hallgatók egy-egy választott oktató szakmai felügyelete mellett elsajátítsák az önálló kutatás elemi szabályait, technikáit. Ilyen tantárgyak például a Feladatmegoldó szeminárium [http://www.ttk.bme.hu/altalanos/nyilt/bsc/BMETE95AM02.doc 1], [http://www.ttk.bme.hu/altalanos/nyilt/bsc/BMETE95AM03.doc 2]; Önálló kutatási feladat [http://www.ttk.bme.hu/altalanos/nyilt/bsc/BMETE90AM20.doc 1], [http://www.ttk.bme.hu/altalanos/nyilt/bsc/BMETE90AM21.doc 2]; Témalabor, stb.
+
A BME matematikusképzés egyik sajátossága, hogy tantervbe beépítve, több tárgy keretében is felkészíti a hallgatókat az önálló feladatelemzői és feladatmegoldói munkára, továbbá lehetőséget biztosít arra is, hogy a hallgatók egy-egy választott oktató szakmai felügyelete mellett elsajátítsák az önálló kutatás elemi szabályait, technikáit. Ilyen tantárgyak például a Feladatmegoldó szeminárium ([https://www.ttk.bme.hu/sites/default/files/dokumentumok/tantargy/BMETE95AM02.pdf BMETE95AM02] és [https://www.ttk.bme.hu/sites/default/files/dokumentumok/tantargy/BMETE95AM03.pdf BMETE95AM03]); Önálló kutatási feladat ([https://algebra.math.bme.hu/sites/algebra.math.bme.hu/files/tantargy_kovetelmeny/BMETE90AM45/T1/BMETE90AM45.pdf TE90AM45]); Témalabor ([http://www.ttk.bme.hu/sites/default/files/dokumentumok/tantargy/BMETE92MM01.pdf BMETE92MM01] és [http://www.ttk.bme.hu/sites/default/files/dokumentumok/tantargy/BMETE92MM02.pdf BMETE92MM02]), stb.
  
 
== TDK ==
 
== TDK ==
  
A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a [http://tdk.bme.hu/TTK Tudományos Diákköri Konferenciákon], ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk a megtiszteltetés, hogy a [http://otdk.ttk.bme.hu/ 2013. évi XXXI. OTDK] (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük.
+
A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a [http://tdk.bme.hu/TTK Tudományos Diákköri Konferenciákon], ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk volt a megtiszteltetés, hogy a [http://otdk.ttk.bme.hu/ 2013. évi XXXI. OTDK] (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük.
  
 
A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be
 
A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be
  
 
== Versenyfelkészítés ==
 
== Versenyfelkészítés ==
 +
 +
[[file:Imc skopje repter.jpg|300px|thumb|link=|Sikeres versenyzőink a skopjei reptéren, 2004]]
  
 
Hazánkban elsőként indítottunk nemzetközi versenyre felkészítő feladatmegoldó szemináriumot, Pólya–Szegő néven a 2003/04-es tanévben.  Más egyetemi óráktól elétrően itt nincs megtanulandó tananyag, hanem helyette nehéz feladatok, és azok kapcsán felmerülő különféle ötletek, fogások és technikák megbeszélése.
 
Hazánkban elsőként indítottunk nemzetközi versenyre felkészítő feladatmegoldó szemináriumot, Pólya–Szegő néven a 2003/04-es tanévben.  Más egyetemi óráktól elétrően itt nincs megtanulandó tananyag, hanem helyette nehéz feladatok, és azok kapcsán felmerülő különféle ötletek, fogások és technikák megbeszélése.
Line 15: Line 19:
 
* [[hallgatóink a skopjei versenyen]]
 
* [[hallgatóink a skopjei versenyen]]
 
BME anyagi ereje lehetővé teszi, hogy a tehetségek jelentős számban kijuttassanak a nemzetközi versenyekre.
 
BME anyagi ereje lehetővé teszi, hogy a tehetségek jelentős számban kijuttassanak a nemzetközi versenyekre.
[[file:Imc skopje repter.jpg|600px|link=]]
+
 
 +
BME diákok díjai az elmúlt néhány évben:
 +
 
 +
* 2017 2.díj Almási Péter Béla
 +
* 2017 2.díj Juhos Attila
 +
 
 +
* 2016 3.díj Almási Péter Béla
 +
* 2016 3.díj Juhos Attila
 +
* 2016 3.díj Bozi Áron
 +
 
 +
* 2015 2.díj Józsa Márton
 +
* 2015 2.díj Palincza Richárd
 +
* 2016 3.díj Bozi Áron
 +
 
 +
* 2014 2.díj Kovács István
 +
* 2014 2.díj Palincza Richárd
 +
 
 +
* 2013 1.díj Palincza Richárd
 +
* 2013 1.díj Bartha Zsolt
 +
 
 +
* 2012 1.díj Somogyi Ákos
 +
* 2012 2.díj Kovács István
 +
* 2012 2.díj Bartha Zsolt
 +
* 2012 2.díj Palincza Richárd
 +
* 2012 2.díj Zubor Márton
 +
* 2012 3.díj Soltész Dániel
 +
 
 +
* 2011 2.díj Soltész Dániel
 +
* 2011 2.díj Eisenberger András
 +
* 2011 3.díj Papp Pál András
 +
 
 +
* 2010 3.díj Eisenberger András
 +
* 2010 3.díj Kolossváry István
 +
* 2010 3.díj Virosztek Dániel
 +
* 2010 3.díj Bartha Zsolt
 +
 
 +
* 2009 2.díj Kis Gergely
 +
* 2009 2.díj Mánfay Máté
 +
* 2009 2.díj Mészáros Tamás

Latest revision as of 20:40, 24 November 2017

BME E.I.B előadóterem

[edit] Hallgatói kutatások

A BME matematikusképzés egyik sajátossága, hogy tantervbe beépítve, több tárgy keretében is felkészíti a hallgatókat az önálló feladatelemzői és feladatmegoldói munkára, továbbá lehetőséget biztosít arra is, hogy a hallgatók egy-egy választott oktató szakmai felügyelete mellett elsajátítsák az önálló kutatás elemi szabályait, technikáit. Ilyen tantárgyak például a Feladatmegoldó szeminárium (BMETE95AM02 és BMETE95AM03); Önálló kutatási feladat (TE90AM45); Témalabor (BMETE92MM01 és BMETE92MM02), stb.

[edit] TDK

A BME TTK hallgatói országos szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a Tudományos Diákköri Konferenciákon, ahol az egyetemi tanulmányok melletti, önszorgalomból végzett kutatásokat mutatják be az indulók. A BME-n belül is a Természettudományi Karon a legmagasabb a TDK helyezések aránya. 2013-ban miénk volt a megtiszteltetés, hogy a 2013. évi XXXI. OTDK (Országos Diákköri Konferencia) Fizika, Földtudományok és Matematika Szekcióját rendezzük.

A tudományos diákköri munka kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók már akár a BSc képzés elején napi szintű kutatási munkába kapcsolódhassanak be

[edit] Versenyfelkészítés

Sikeres versenyzőink a skopjei reptéren, 2004

Hazánkban elsőként indítottunk nemzetközi versenyre felkészítő feladatmegoldó szemináriumot, Pólya–Szegő néven a 2003/04-es tanévben. Más egyetemi óráktól elétrően itt nincs megtanulandó tananyag, hanem helyette nehéz feladatok, és azok kapcsán felmerülő különféle ötletek, fogások és technikák megbeszélése.

BME anyagi ereje lehetővé teszi, hogy a tehetségek jelentős számban kijuttassanak a nemzetközi versenyekre.

BME diákok díjai az elmúlt néhány évben:

  • 2017 2.díj Almási Péter Béla
  • 2017 2.díj Juhos Attila
  • 2016 3.díj Almási Péter Béla
  • 2016 3.díj Juhos Attila
  • 2016 3.díj Bozi Áron
  • 2015 2.díj Józsa Márton
  • 2015 2.díj Palincza Richárd
  • 2016 3.díj Bozi Áron
  • 2014 2.díj Kovács István
  • 2014 2.díj Palincza Richárd
  • 2013 1.díj Palincza Richárd
  • 2013 1.díj Bartha Zsolt
  • 2012 1.díj Somogyi Ákos
  • 2012 2.díj Kovács István
  • 2012 2.díj Bartha Zsolt
  • 2012 2.díj Palincza Richárd
  • 2012 2.díj Zubor Márton
  • 2012 3.díj Soltész Dániel
  • 2011 2.díj Soltész Dániel
  • 2011 2.díj Eisenberger András
  • 2011 3.díj Papp Pál András
  • 2010 3.díj Eisenberger András
  • 2010 3.díj Kolossváry István
  • 2010 3.díj Virosztek Dániel
  • 2010 3.díj Bartha Zsolt
  • 2009 2.díj Kis Gergely
  • 2009 2.díj Mánfay Máté
  • 2009 2.díj Mészáros Tamás
Personal tools
Namespaces

Variants
Views
Actions
BME felvi oldalak
Képzéseink
Út a jövőbe
Karunkról
Toolbox